mandag 10. desember 2012

Hjemkomsten

Nå har jeg lest dagens kalenderoppgave alene. Mannen min er på jobb mens jeg er hjemme med skolebarna. Det som skal gjøres er: "Forbered en spesiell velkomst til neste gang din kjære kommer hjem (fra f.eks. posthenting, jobb, tur, garasjen eller butikken)."

Min første ide var å kaste ris på ham når han kommer. Du ser på bildet at risen står klar. Riskasting inne blir det ikke noe av, for det er nyfeid og vasket i gangen m.m. Så jeg møter ham ute - og nå har barna blitt med på laget, så det blir de som kaster ris. Min oppgave blir å ta imot Mannen med et kyss! I tillegg vil eldstemann bake kake! En ville henge opp ballonger! Utrolig hva man kan få til sammen med disse flotte, ivrige og oppfinnsomme folkene! Hvis dette går i orden, står bordet dekket med Brownies når han kommer inn. Yum yum. Det blir middag til kvelds, med andre ord. Det er helt greit hos oss, for vi har bodd i Nederland og lært at det kan være fint å spise middag i seks-sju-tida.

Det siste døgnet har vært .... tja, ikke helt på topp mann og kone imellom. Så nå håper og tror jeg at den planlagte hjemkomsten blir vitamininnsprøytningen og vendepunktet som skal til.

Tone

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar